Den bedste medarbejder er den medarbejder, der har hænderne over hovedet på vej på arbejde….og igen på vej hjem igen.

Medarbejderne er virksomhedens største aktiv og potentiale

Med et kig rundt i virksomheder uanset størrelse bliver det hurtigt tydeligt, at medarbejderne ikke er ens. Medarbejderne arbejder forskelligt, opfører sig forskelligt, forstår og tolker forskelligt samt i det hele taget bidrager forskelligt. 

Og heldigvis for det, for det vil hurtigt sætte begrænsninger, hvis vi alle var ens. Men det betyder også samtidigt, at der ikke er en ”one-size” fits all, når det kommer til de behov, medarbejderne har.

Det kan være, der er en medarbejder, som drives af det nye og spændende, mens en anden tilsvarende bliver bekymret og usikker. Hvad bringer fremtiden? Hvad betyder det for min stilling?

At behandle medarbejdere ens betyder, at man skal behandle medarbejderne forskelligt, er der et gammelt mundsprog, der siger. 

Som leder har du til opgave at bidrage til og understøtte at medarbejderne udvikler deres ressourcer og kompetencer, både som team og som medarbejder. Det er det, vi i Trejst Kompagniet kalder for Medlemskab. 

Vi hjælper dig som leder med at styrke dine kompetencer inden for Medlemskab. Men i nogle tilfælde vil det give mening, at medarbejderen får hjælp udefra til at tackle de udfordringer, der måtte være. 

I Trejst Kompagniet tror vi på, at alle medarbejdere som udgangspunkt har lyst til at være værdigivende og resultatskabende for virksomheden som Arbejdsdagens Helte. Nogle gange er der bare nogle forhindringer, der skal ryddes af vejen. Det hjælper vi med i Trejst Kompagniet. Vi hjælper med at styrke kompetence, trivsel og/eller produktivitet.

Også når det kommer til forløb med en medarbejder arbejder vi med en eller flere af de 5 indsatser:
Sejre | At bidrage til at nå de strategiske mål og selvfølgelig huske at fejre det. At bruge virksomhedens værdigrundlag aktivt for at styrke og udvikle sig som medarbejder.
• Smil | At trives med sit arbejde og sine kollegaer
• Samhørighed | At benytte de fordele, der er i at være en del af et team
• Sårbarhed | At række ud efter hjælp, når noget er svært eller livet ikke er, som man har bestilt det.
• Sproget | At bidrage til en teamkultur, der bidrager til det positive fællesskab og løfter teamet til nye højder som arbejdsdagens helte.

 

Sårbarhed Sproget Smil

ONLINE FORLØB

Et online forløb der henvender sig til den medarbejder, der gerne vil være værdigivende og resultatskabende for virksomheden som en af Arbejdsdagens Helte.
En god måde at introducere de 5 indsatser og komme godt i gang med at bruge dem for medarbejderen i praksis. Læs mere om forløbet her

MEDARBEJDERUDVIKL

Medarbejderen bliver klædt godt på i forhold til de områder, vedkommende er udfordret på. Forløbet er et individuelt tilrettelagt forløb, der tager fat i de emner, der er aftalt med lederen inden for områderne kompetence, trivsel og produktivitet.

Forløbet kan strække sig over 3, 6 eller 12 måneder.

For den medarbejder, hvor kompetencerne måske ikke rækker til de fremtidige opgaver, som på den ene eller anden måde har det svært, er utryg og ikke trives i sit job eller mangler arbejdsglæde.

Sparring

For medarbejderen, som kan se det værdigivende og resultatskabende af 1:1 samtaler om det, der lige fylder og i en periode har brug for en kompetent sparringspartner til at følge en trygt og godt på vej.

Til den medarbejder, som er et sted, hvor vedkommende har brug for støtte og hjælp til at komme godt videre, f.eks. ved utryghed, manglende arbejdslyst eller tro på egne kompetencer.



Er du interesseret i at høre mere om, hvordan Trejst Kompagniet kan gøre dig og dit team værdigivende og resultatskabende som arbejdsdagens helte, så lad os tage en uforpligtende snak uden beregning.

Hvad siger samarbejds-partnerne?

”Du er så dygtig – både fagligt og personligt, du har været guld værd. Jeg beundrer dig virkelig, og du kan tro at du giver mig en masse gå på mod – hvilket betyder så meget for mig! Jeg har altid følt en tryghed i dig. Bare på så kort tid – har du lært mig så meget uden du ved det! Med at undre sig, med at udvikle sig, med at tænke på at komme ud af sin komfortzone og bare tro på sig selv!”

”Tak for det rigtig gode professionelle samarbejde, vi har haft. Når der skrives professionelle, så bliver man lidt upersonlig – dertil vil jeg sig: Det er ikke muligt, for med dig vil man blive personlig uanset hvad. Med dit smittende positive syn, glæde og udstråling, ja så føler jeg mig som en meget personlig ven, når vi samarbejder om nok så alvorlige emner. Sarah mestrer at være professionel på en meget afslappet måde. Jeg har stor tillid til Sarah.”

”Vi har skullet bestige nogle bjerge sammen, og jeg er glad for, at Sarah har være med til at skubbe på, så vi kunne nå toppen og komme ned på den anden side.”